fredag 24 juli 2009

Örhängen, enkelt lunchrecept och fruktkaka



Ett par nya örhängen. Filigran (tror jag det heter) är köpt hos Accessories Susan som har mycket prisvärda produkter! Pärlorna är från Pärlshopen och betydligt mindre prisvärda :(



Till lunch idag gjorde jag pasta som jag verkligen blev nöjd med (även om jag råkade bränna lite). Vi hade pasta över och till det tog jag palsternacka och hyvlade tunt och fräste i smör och olja tillsammans med lite salviablad tills den var brynt och lade över på hushållspapper för att ta bort överflödigt fett. Sedan stekte jag bacon, lät även det "torka" på hushållspapper och värmde pastan tillsammans med lite grädde i pannan innan jag blandade alltsammans och salt- och pepprade. Lätt och snabblagad lunch!



Sedan har jag bakat en fruktkaka. Den blev fantastiskt god både till te och kaffe! Med syltade apelsinskal, suckat, russin och cocktailbär. Receptet fick jag från Sju sorters kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar