tisdag 8 juni 2010

Virkning och muffins

Har börjat virka en hatt, mest för att ha något att göra. Ett garn jag inte behöver till något speciellt, naturfärgad bomull, tvåtrådigt och väldigt tunt, så jag har det dubbelt, men är redan uppe i 173 maskor per varv. . Jag virkar på känn, så vi får se hur det blir. Jag är lite orolig för att den blivit för platt upptill... Vi får se hur länge jag orkar och hur länge garnet räcker :)



Jag kan ju i alla fall ta med den på bussen till Italien. Jag ska till en musikfestival i Italien med min orkester. Det blir en lång bussresa, och virkning är ju särdeles praktiskt att ta med sig.

Igår bakade jag muffins - spanska apelelsinmuffins, med mald mandel och mannagryn i. De blev väldigt saftiga, man skopade sockerlag med apelsinskal i över dem efteråt. Så nu försöker jag få familjen att äta upp dem, så jag kan baka mera! Jag jobbar på att baka mig igenom boken med 500 muffinsrecept jag
fick i födelsedagspresent för några månader sedan (fast jag fyllde inte år). Hittils har jag bakat tio olika, så bara 490 kvar!


Apelsinmuffins med Earl Grey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar