torsdag 15 juli 2010

Scones och persikor




Jag hittade några festliga persikor när jag var i Italien, på italienska tror jag de hette något i stil med saturnuspersikor. Pappa hade dock sett att de faktiskt hade såna här hemma på Willys och här hette de något annat... De var i alla fall himla goda, fast det är ju de vanliga också, och idag tog jag en skål yoghurt till.



Jag har lyckats bli förkyld och är alldeles svullen i halsen, så jag har mest legat och läst och druckit te idag. Har precis läst ut Shutter Island (på svenska: Patient 67, tror jag) som var riktigt ordentligt spännande, jag rekommenderar den definitivt. Jag blev sugen på scones, så jag gjorde några sådana till lunch. Jag bytte ut en deciliter av vetemjölet mot dinkelmjöl och det blev riktigt bra! Med hemmalagad aprikosmarmelad och hallonsylt...

1 kommentar: